lørdag 5. april 2014






Det er ikke hver dag det er en antikk- og samlermesse
omtrent i gåavstand hjemmefra, 
så når det skjedde i dag var vi selvsagt på pletten ;-)






Utvalget var stort og prisene ikke akkurat på loppemarked-
nivå (og sånn skal det jo være), så det var vanskelig
å velge sine favoritter. Egersund er liksom aldri
feil, så noen go'biter derifra fikk jeg plukket med meg.





Selv om vi har den fine krydderhyllen til kjøkkenet vårt,
har jeg hatt lyst på et spiserisett til å ha som pynt. 
Nå er ikke dette settet komplett, men finner jeg andre utgaver i blått og hvitt kan de fint passe inn til disse søte krydderkrukkene.
Litt bruksslitasje har de riktignok, men det må en nesten regne med når de er så gamle.


 



Stempelet viser at de ble produsert i perioden
1920- 1952.





Ostefatet i stråmønster er forholdsvis sjelden å se,
og når det er i så god stand som dette
var det ikke vanskelig å bestemme seg.



 

 Dette ble også produsert i perioden 1920-1952.





Ut fra blogginnleggene skulle en tro at det var liten fremgang å spore i Lunden, men det er heldigvis feil. Det jobbes både utvendig og innvendig, men ikke alt er like bloggvennlig materiale ;-) Status er at det har kommet mer kledning på oversiden av huset, og at badegulvet både er isolert og snart klar til støping. Forhåpentligvis kommer det innlegg som viser at det skjer noe i huset også i den nærmeste fremtiden.



Ha en fortsatt god helg :-)



6 kommentarer:

Unknown sa...

Flotte ting du har funnet på messa. Som du sier Egersund er aldri feil.
Sjøl har jeg vært på to loppis i dag og funnet litt Egersund jeg også, noen
tallerkner i grønn fasan. Kjempefornøyd.
Klem fra Marit

Sommerhuset i bakken sa...

Vakre og sjarmerende krukker og nydelig fat ;-) Så heldig du var som fikk tak i disse flotte skattene ;-)

Ønsker deg en herlig lørdag! Kos deg masse!

sjarmerende kusiner sa...

Ja det var skikkelig flotte ting, skjønner godt at de fikk bli med deg hjem :-)
Fortsatt god helg!
Trude C.

Brocante sa...

Blått og hvitt er min favoritt også! Nydelige små skatter!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, der fant du noen virkelige skatter! Ostefatet hadde nok vært min favoritt, og det var nydelig med den gamle ostehøvelen i sølv til! Ha en fin søndagskveld! Klem Cathrine :-)

Unknown sa...

Nydelig ostefat! Så gøy å kunne servere fra et slikt kunstverk! klem:)

Legg inn en kommentar