lørdag 16. april 2011

Nesten Ellas...

Denne flotte tørrvare/krydderhyllen snublet vi over på bruktbutikken i dag, og det tok ikke mange minuttene før kjøkkenet i Lunden plutselig virket veldig stusselig uten en sånn hylle...


12 store og gode skuffer til oppbevaring av tørrvarer som mel og sukker, og 9 glassbeholdere til f.eks. krydder, kakepynt og lignende.




Denne beholderen er tydeligvis tiltenkt pepper...




To av glassene var borte, og et tredje litt knust, men ellers var de i flott stand.



Skuffene var rene og fine, og så nesten ikke brukt ut. De var merket med stempelet IlOVan, og at de var norskproduserte. På Wikipedia kan du lese mer om IlOVan , som visstnok skal stå for Ild Og Vann...


I tillegg er det fin oppbevaringsplass oppå hyllen og det får en jo som kjent ikke nok av.


(Bilde lånt fra Ellas Kitchen Company.)


Jeg mente å ha sett en lignende hylle i en utgave av BoligPluss og slik fant jeg fram til Ellas Kitchen Company som selger disse. Ganske lik vår hylle, og da jeg leste videre fant jeg ut hvorfor. Katherina Saunders, eieren av Ellas Kitchen Company, selger reproduksjoner av den norske hyllen hun en gang fikk av sin norske bestemor! Dette kan du lese mer om her. Nå kan vi også bestille nye glassbeholdere til hyllen vår, for modellene er helt identiske.



(Bilde lånt fra Ellas Kitchen Company.)

En artig historie, en flott og praktisk hylle til kjøkkenet i Lunden, og så skader det jo ikke at vår hylle kostet en god del mindre enn reproduksjonen heller ;o)


Har du ikke fått med deg giveaway'en her på bloggen, er det enda litt tid igjen til trekning.



Ha en riktig GOD PÅSKE alle sammen!

10 kommentarer:

Vigdis sa...

Nå ble jeg nesten litt misunnelig Mona, har sett slike i interiørbutikker men de er jo så fryktelig dyre.

NL sa...

Heldiggris :) en slik hylle har jeg også siklet på men syns de har vært for dyre. Tenk at dere fant orginalen på bruktmarked. Nyt kuppet for dette er ekte "eye candy"!

Unknown sa...

Så heldige dere var. Hyllen var kjempefin!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

For et fantastisk funn!! At det går an å være så heldig! jeg gleder meg med dere! jeg fant en lignende sak i mine foreldres kjeller. Jeg skrev om den på bloggen i sin tid. Den ligger nok under ediketten "kjøkken". Men makan til deres hyllle; wow! Artig historie.
Klem fra Hjørdis

(eddas) sa...

En fantastisk hylle dette her,jeg har 6 av skuffene og 5 av glassene men ingen hylle.Har hørt med en venn av meg som er snekker,og han skal hjelpe meg og lage en hylle til de:):)
De reproduksjonene koster jo skjorta...der hadde du bare så flaks:)Er ikke ofte og finne de der...
Ha en riktig koselig påske hvor enn du skal være...
klemklemtil deg

Skogland sa...

Oi, det var litt av et kupp! Litt flaks skal man ha :)

Riktig GOD PÅSKE!!

Klem fra Fru K

mona.z sa...

For et funn! Har siklet etter en slik lenge, men synes den er for dyr. Påskeklem fra meg:)

Astri Moseidjord - Lensmannsgården sa...

Tøff hylle! Kommer til å trives i kjøkkenet i Lunden :-)

*Påskeklem fra Astri*

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Åååååååååh! Herlig hylle, og vet du hva, Illovan er er merkenavn som kommer fra min firmennings familie. Jeg hjalp henne å finne noen av de herlige kaffekannene fra denne fabrikanten for en stund tilbake. Må sannelig vise henne denne hylla også - da tar hun vel helt av og kommer til å saumfare alt som heter brukthandler og loppiser fremover tenker jeg!
Ha en fortsatt strålende påske!
Klem fra Tone

Nina sa...

Hei hei :-) Gratulerer masse med en fantastisk god handel og et nydelig møbel.utrolig gøy å se ei original speserihylle:-D
Vi har kjøpt fra Ella, og den er prikk lik <3 Du kam se det her;-)
http://www.ellaskitchencompany.com/news/2013/10/01/kitchen-cabinet-in-norway/
Vi bor i et nesten 100 år gammelt hus, og det skled rett inn i miljøet her hos oss
Lykke til videre med oppusdingem av Huset i svingen.
Mvh Nina

Legg inn en kommentar