torsdag 26. juni 2014





Jeg trodde vi hadde funnet gardiner til stuene
for en stund siden, men det viste seg dessverre
at de ble for korte. Dermed ble IKEA en venn
i nøden, og det er nå kjøpt inn ALVINE SPETS til alle fem vinduene i de to stuene. 


 

Trådgardiner, pelargonium og et glass is-te -
det er sommerstemningen sin, det ;-)





Det som er bra med ALVINE SPETS er den dekorative
kanten på gardinen som andre gardiner ofte mangler.






 

Når en først er på IKEA blir det gjerne litt andre ting med i kurven. Drikkeglass er jo greit å ha, og valget falt på POKAL-glassene med og uten stett.









Kurver til badet er både praktisk og fint.
Såpen og knaggrekken er kjøpt hos 
Allehaande i Lillesand.




Nydelig håndsåpe med roseduft fra Housedoctor...





...og herfra kommer også den fine knaggrekken i emalje.


Innlegget er altså ikke sponset, 
selv om jeg ser at det kan se slik ut ;-)


Badegulvet i Lunden er nå ferdig flislagt med de fine Ulfven-flisene, det mangler bare fuging. Jeg har bare sett det på mobilbilder, så det er vel unødvendig å si at jeg er litt utålmodig etter å få sett det i virkeligheten :-)
 Det viste seg at boringen etter vann var vellykket, og neste post på programmet er å pumpe brønnen tom for vann en del ganger sånn at kvaliteten på vannet er optimal
 når vi kobler vannet til rør. 

Jeg må si at jeg er en smule misunnelig etter å ha sett kveldens program av Sommar med Ernst; hadde en fått lånt arbeidsgjengen hans noen dager skulle det gått unna i Lunden også. På en annen side er det ekstra tilfredsstillende når en har gjort alt selv, selv om det går litt på tålmodigheten løs innimellom :-)

Ha en riktig god sommarhelg!






4 kommentarer:

MissMette sa...

Nydelige sommerlige gardiner ღ
- skjønne blomster & glass.
Tror jeg har samme glass, ser i
alle fall like ut :) Masse fine bilder
nedover her, vakkert ღ Ønsker deg
en fortsatt fin kveld, helg og sommer
Klem fra Mette :)

KKvinneblogger sa...

Fine gardiner! Minner om barndommens sommer :)

Gårdsjenta sa...

Disse gardinene er så nydelige :) og sammen med pelargonia er det jo aldeles nostalgisk nydelig :)

Maria - Min oldemors hus sa...

Det blir spennende å se badegulvet for oss andre også, jeg antar det er sommerens store prosjekt? Lykke til videre uansett! (",)

Legg inn en kommentar