fredag 30. mai 2014

Det blomstrer i Lunden...




Det har formelig eksplodert i 
blomsterverdenen disse flotte maidagene, 
og rundt huset vårt vil det nok ikke være noe
problem å finne 7 sorter til å legge under hodeputen
på St.Hans-aften. Problemet er bare at jeg tror
mange av blomstene vil være avblomstret innen den tid...




 

Vi nyter de derfor her og nå, mine flinke blomsterplukker-hjelpere og jeg ;-)
 Den gamle skolefloraen er fin hvis en ikke skulle gjenkjenne alle blomstene en i ren iver har rasket med seg



 

Her var det bare å rote frem det en hadde 
av potensielle vaser. 
Det er faktisk vel så fint å bruke ting som ikke er ment til å være vaser, synes jeg. 
Gamle krydderkrukker uten lokk og en emaljekanne er bare noen eksempel på hva en kan ta i bruk.




Kardemommekrukken har fått plass på den
gamle emaljeovnen på kjøkkenet.





  Forglemmegei'ene matcher til og med monogrammet i
         de nydelige linhåndklærene jeg var så heldig å få :-)
 Tusen takk til den snille giveren!



 

Den lille vasen fra Egersund med liljekonvall har
fått plass på soverommet for å spre litt god lukt.





Og selvsagt må en ha blomster på bordet ute når de fleste
måltidene faktisk inntas utendørs for tiden.





Nå blir vi ikke ferdige med huset ved å løpe rundt og plukke blomster for deretter å fotgrafere dem, 
derfor ble dette min arbeidsoppgave i dag...
Varmt og godt, med god utsikt fra 6-7 m høyde
og med svaler stupende rundt ørene var det
en økt hvor en kjenner at en lever, 
for å si det sånn...





Ikke rart svalene var nærgående,
dette redet med fem, bittesmå egg lå
like bak kledningen der jeg holdt på å male :-)



 

En liten sniktitt fra kjøkkenmonteringen. Selvsagt
måtte det en blomsterbukett med der også - 
ble liksom så tomt og trist uten ;-)





Ønsker deg en riktig god helg
og håper du fikk lyst til å 
plukke en bukett eller to du også!




3 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Nydelige blomster! Sommerlig og fine ;-) Vakre bilder du har tatt!

Så fint det blir hos dere! Så flinke dere er ;-)

Ønsker deg en herlig lørdag! Kos deg masse!

Unknown sa...

Så flittige dere er! Spennende med en titt fra kjøkkenet! Det blir kjempefint!!! Det er så nydelig med markblomster. Du er heldig som har noen ivrige plukkere:)

Mor Inger`s hus sa...

Nesten så jeg lurer på hvor mange armer du har...:)
Klem

Legg inn en kommentar