tirsdag 21. august 2012

Ny farge til gangen



Gangen er det rommet hvor det har vært vanskeligst å bestemme malingsfarge til veggene. Det er mange hensyn å ta; den måtte ikke være for mørk, passe til gulvfargen, dørfargen og de nærliggende rommene, skal passe på loftstua også siden det er naturlig å ha samme farge her osv.
Først hadde vi bestemt oss for "Sommersne", men nå har vi noen flotte gamle gulvlister fra bedehuset vi skal bruke her og vi ville gjerne at de skulle komme best mulig fram.
Dermed falt valget på en gråfarge som skal oppfylle alle disse kriteriene, med fargekode S1502-B.




Denne fargen er hakket mørkere enn "Morgendis" som vi skal ha på gulvet, og jeg håper det vil vise at det er en forskjell på vegg-og gulvfarge...





Jeg synes jo gangen ble riktig så flott bare vi fikk grunnet veggene, men det er jo med tanke på hvordan det så ut tidligere i sommer (bilder på slutten av dette innlegget ).





Første strøk med gråfargen...





...som kan se litt lyseblå ut på bildene, men de lyver litt.




Trappen og gelenderet skal males eggehvit, mens trinnene skal males i samme gråfarge som gulvet.







En liten redigering av inspirasjonsbildet jeg laget i fjor.
Slike bilder av alle rommene i huset ligger det link til på høyre side av bloggen, sånn at du kan få et lite inntrykk av hvordan vi har tenkt at resultatet skal bli.





7 kommentarer:

Prinsesse Vilikke sa...

Det blir knallfint! (Dumt at fargen ikke kommer skikkelig frem) Lurt å lage inspirasjonsbilder. Tror jeg må stjele den idèen!

Klem fra Kaen

loftkroken sa...

Grått er flott :))Ser ut som det blir kjempefint :)
Spennende å følge med på restaureringen av huset,det blir såå lekkert ♥
Velkommen som følger hos meg,koselig :)

Klem Bente

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det ser kjempefint ut! Du lager så flotte collagebilder. Tenk å få til det!
Det blir så koselig i huset deres. Kjekt å følge deg i prosessen!
Og krukker finner du med tiden - en om gangen dukker de plutselig opp - til du får en samlingen du er fornøyd med:-) Kanskje du er heldig å finne hele settet på en gang:-)

Ha en flott kveld!

Klem fra Hjørdis

MissMette sa...

Hei Mona :)
Alltid koselig å titte inn
her til deg ღ synd dere er
så kreative og flinke ღ
Huset deres kommer til å bli
aldeles nydelig, og jeg gleder
meg til å følge deg videre her
Syns farge valgene er veldig
gjennomtenkt og fine, og at
dere tar vare på litt av den
gamle stilen gjør at huset får
sjel syns jeg :) - vakkert ღ
Kjempekoselig at du ville være
med på min giveaway, jeg trekker
en vinner ved midnatt, og legger
ut hvem som vant på fredag :)
Ønsker deg masse lykke til og
ha en fortsatt fin uke. Stor
klem fra Mette

Anonym sa...

Så fint det blir:) Det kommer til å bli et drømmehus. Har selv et gammelt hus, og finner mye inspirasjon i bloggen din:)

Fin torsdagkveld til deg
Klem

Maria - Min oldemors hus sa...

Det blir lyst og fint! (",) Jeg gleder meg til å se "Morgendis" på golvet, jeg har den jo på huset mitt utvendig. Det blir nok et litt annerledes uttrykk, men blir det like fint som jeg synes det blei på huset mitt så blir det bra!

Jeg lar meg også inspirere av inspirasjonsbildene dine, både direkte og til å kanskje prøve det sjøl. Mine inspirasjonsbilder samler jeg foreløpig bare i hodet. (",)

Mira sa...

Dette blir kjempefint!

Eg syns det er kjempevanskelig å bestemme seg for farge å komme igang med maleprosjekter,

Er skeptisk til vannmaling også, har dårlig erfaring med det, men malinga har sikkert blitt bedre med åra. Åssen maling bruker du ?

Gårdsmuseun prosjektet kommer nok til å ta tid,
Men vil du kikke innom er du velkommen!

ønsker deg ei fin helg! Klem,

Legg inn en kommentar