torsdag 5. mai 2011

Fra gjenbruksbutikken

Disse brune krukkene har jeg sett på lenge, men de har en den ulempen at de er ofte veldig høyt priset. I dag snublet jeg over en til en 50-lapp, og det var jo ikke så galt. De er like flotte til å romme "pletter i luften"...



...som basilikum og andre krydderurter.




Eller kanskje den ender opp på kjøkkenbenken i Lunden full i kjøkkenredskaper?







Emalje er alltid interessant, og jeg fant to flotte hvite fat med sort kant til 15 kr stykke. (Kannen hadde jeg fra før.)




Baksiden er knall rød!




Stadig vekk dukker det opp nye ting fra Egersund jeg ikke har sett før, sånn som dette lille kakefatet.



Fasongen gjorde at det fikk bli med hjem, selv om jeg ikke er den som har mest rosemønster på kopper og kar...


7 kommentarer:

Hulda sa...

Likte den brune krukken din veldig godt. Ser den for meg, som du sier, med kjøkkenredskaper i på benken. Flott også til blomster og urter. Det lille kakefatet var utrolig søtt. :)

Fossestua sa...

Heisan :)
Så koselig blogg du har :) Artig å lese at dere holder på å restaurere et hus fra 1909. Vi er i samme prosess selv med Fossestua vår som er fra 1906 :) Tidkrevende, men verdt det!
Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen :)
Klem fra Lise

Anonym sa...

Flotte krukker:) Nydelig kakefat..
Ønsker deg en god natt:)
Klem

Mamsens hus sa...

Hei :)
Så mange fine ting du viser. :)
Jeg har to slike brune krukker, og akkurat nå har jeg dem til pynt i skapet.
Før det var det sleiver osv.
Det byttes stadig på her i huset. ;)
Ønsker deg en fin dag. :)

Blått til lyst sa...

Litt av hvert, får du tak i! Og det er jo slikt som skaper et hjem *s*
De brune krukkene er så koselige, og jeg ser på flere blogger at de er populære igjen. Jeg hadde mange framme på slutten av -80-tallet, kanskje de skal bli hentet ut fra stabburet...
En god helg til deg - Liv

Sandoren og Blåsten sa...

De krukkene er jo bare så koslige! Har en selv etter bestemor og skulle gjerne hatt fler. Morro med gjenbruksbutikker! Fine funn.

God helg!

Hilsen Gry K

Trude`s hverdag sa...

De krukkene er bare så kjempefine, og så kan de brukes til "alt" :-) Ønsker deg en fin helg:-) Klem Trude

Legg inn en kommentar